top of page

Magisch!

Onderzoek impact sociaal-artistiek project

// Onderzoeksopdracht voor DOKLABS.


Welcome tot the Village / Social Design ontwikkelde in samenwerking met VHDG een artistieke productie die mede ondersteund werd door 6 sociale partners. Benieuwd naar de impact van deze productie op alle participanten, gaf WTTV opdracht aan  DOKLABS. voor het uitvoeren van een kwalitatief onderzoek op basis van ART BASED RESEARCH methoden.


Het onderzoek is gericht op het verkrijgen van inzicht in de belevingsimpact op deelnemers en partnerorganisaties van WTTV. Het hart van het onderzoek ligt in het helder krijgen hoe de insteek van co-creatie en gelijkwaardige samenwerking de ervaringen van alle betrokkenen heeft verrijkt en beïnvloed.


DOEL

Uitgangspunt van het onderzoek was te komen tot een dialoog over de ontwikkelde co-creatie binnen het sociaal-artistieke project, waarin de resultaten van het onderzoek gezien kunnen worden als suggesties voor verandering en aanscherping van toekomstige artistieke producties van WTTV / Social Design.


ART BASED RESEARCH

Deze benadering stelt ons als onderzoekers in staat om inzicht te krijgen in de belevingswerelden van de deelnemers en om de gelaagdheid van sociale interacties en veranderingen te begrijpen.


De Art Based Research (ABR) methoden die wij hebben ingezet zijn participatief, waardoor deelnemers mede-onderzoekers worden. Zowel in het verzamelen van data als bij het analyseren ervan.


wat getallen

5

onderzoeksmethoden

8

locaties

8

betrokken organisaties

impressie

bottom of page